KARBURÁTOROS MEGOLDÁS
A viszonylag egyszerűbb karburátoros motorokhoz a poliauto is kifejlesztette a maga rendszerét...

...a gázbetöltő csonktól, a reduktoron át, a keverőfejig. (mixer). A mellékelt ábrákon megtekinthetők ezek a reduktorok. C1, C14EM, c15EM típusjelzéssel vannak ellátva. Külön figyelmet érdemel, hogy a saját fejlesztésű keverőfejek (melyek biztosítják a gáz és levegő ideális vegyülési arányát) rendkívül precíz szerkezetek. A hagyományos (reduktor-mixer) nyomáscsökkentő, keverőfejes elrendezésnél ez rendkívül fontos. A POLIAUTO© reduktorok működési elve más, mint az általában ismert reduktoroké. Ez azt jelenti, hogy jóval érzékenyebb reagálású és finoman hangolható eszközökről van szó. Ezeknél a reduktoroknál is megtalálható a motorteljesítményhez történő illesztés a 0 kW-tól 100kW-os és a 100 kW feletti motorokhoz egyaránt.

Igen figyelemre méltó még, hogy a POLIAUTO© cég kifejlesztett egy AFC nevű egységet, ez a motor szívásától függően mechanikusan szabályozza a motor felé áramló gáz mennyiségét.

INJEKTOROS MEGOLDÁS

Amint megjelentek a szabályzott katalizátoros, injektoros motorok, a gázrendszerek fejlesztése is tovább folytatódott.

KKezdetben ezekhez a motorokhoz a 72C4-es, valamint a 83C5-ös reduktorokat csatlakoztatták.

A lambdaszondával ellátott szabályzott katalizátoros motorokhoz a CLS92 számítógépes rendszer lett kifejlesztve. Működési elvének lényege, hogy a kipufogóban elhelyezett lambdaszonda jelét használja fel a komputer a gáz ideális adagolása céljából. A hengerenkénti befecskendezésű járműveknél a motor szívósorának szerkezeti elve miatt a hagyományos keverőfejes megoldásnál kellemetlen "visszalövés, visszadurranás" léphet fel. Ezt a kellemetlen jelenséget jó hatásfokkal lehet kompenzálni visszarobbanás-gátlókkal. A POLIAUTO© cég ezekbol is több típust fejlesztett ki.

Valójában ezeknél az autóknál a tökéletes megoldást a későbbi fejlesztések eredményei jelentették. A legmodernebb gázrendszerek ugyanis teljesen leképezik a hengerenkénti befecskendezős motorok benzinbefecskendező rendszerének működési elvét. Ugyanúgy gázinjektor-fúvókák kerülnek beépítésre a szívósorba, és egyedi gázinjektorok komputervezérléssel adagolják a megfelelő ütemben a kellő mennyiségű gázt. A további fejlesztések során a POLIAUTO© cég sajátos módon modulokra bontotta a rendszerét, szétválasztotta az elpárologtató egységet és a reduktort, ezzel elérte, hogy a legzsúfoltabb motorterekbe is beépíthetők a fődarabok, ráadásul a hibakeresés, ellenőrzés, karbantartás is sokkal egyszerűbbé, gyorsabbá vált.

Ennek köszönhetően a cég által forgalmazott gázrendszerek minden egyes gépjárműbe beépíthetők, legyen szó akár három, vagy tíz hengeres motorról. Ezekkel a rendszerekkel rendkívül gazdaságos üzemeltetést lehet elérni a benzinüzemhez képest. A gáz energiatulajdonságaiból adódó túlfogyasztás 10%-on belül van, ami kiemelkedően jó eredmény az előző (és más) rendszerek 15-20%-ához képest (az oldalsó ábrán a fő építőelemek találhatók, oda kattintva a kép nagyobb méretben megnyílik).

A beszerelést követően a működtető, ún: vezérlőprogramot -laptopról- töltjük be a gázrendszer komputerébe. Ez egy rövid, 5-10 perces művelet. Előnye, hogy alkalmas a rendszer későbbi ellenőrzésére, tesztelésére, valamint finomhangolására is.

 

c15 c14

72c4 83c5

visszarobbanásgátló visszarobbanásgátló2

tervrajz

elemek